Kentsel Dönüşüm Süreci ve Uygulama
Dönüşüm, doğal süreçler içerisinde, zorlama olmadan, kendi dinamikleri dâhilinde mevcut durumdan bir başka duruma geçişi ifade eder. Bu açıdan bakıldığında gerekli koşulların etkin olduğu bölgelerde kentsel dönüşüm kaçınılmazdır. Kentsel dönüşüm sürecini başlatan merci sıklıkla yerel yönetimlerdir. Yerel yönetimlerin resmi başvuruları ile yapılan incelemeler sonrasında Toplu Konut İdaresi’nce uygun görülen alanlarda yerel yönetimlerle ön protokol imzalanmasıyla kentsel dönüşüm süreci başlatılmış olur.
Yerel yönetimler proje alanına ait harita, plan, jeolojik etüt gibi teknik verilerin sağlanmasını koordine etmekle yükümlüdür. Hak sahipleri ile görüşmeler, taşınmazların değer tespiti, avan vaziyet planı ve imar planı taslaklarının hazırlanması bu süreçte yerine getirilmesi gereken aşamalardır.
Ön protokol sonrasında tamamlanan çalışmalar ışığında projenin fizibilite analizi yapılır; piyasa şartları, değerleme ve projelendirme detayı ile birleşerek uygun görüldüğü takdirde ana protokol imzalanır. Ana protokolün imzalanması sonrasında hak sahipleriyle uzlaşmanın esas olduğu muvafakat görüşmeleri yerel yönetimlerce sürdürülür. Uzlaşmanın sağlanmasıyla kentsel dönüşüm alanının tasfiyesi ve mülkiyet devriyle yeni yaşam alanlarının üretilmeye başlaması hayata geçmiş olur.
- Kentsel Dönüşüm Yaklaşımları
- Kentsel Dönüşüm Nedir?
- Kentsel Dönüşüm Yönetmelikleri
- Kentsel Dönüşüm Alanı Nedir?
- Kentsel Dönüşüm Süreci ve Uygulama
- Kentsel Dönüşüm Kimleri Etkiliyor?
- Kentsel Dönüşümün Getirileri
- Kentsel Dönüşüm Her Şehri Kapsar mı?
- Kentsel Dönüşümde Belediyelerin Rolü
- Kentsel Dönüşümün Başalatılabilmesi için Neler Gerekir?
- Kentsel Dönüşümün Geleceği
- Belediyelerin Büyük Yatırım Gerektiren Projelerinin Finansmanı
- Belediyelerin Önündeki Dış Finansman Alternatifleri
- Belediyelerin Dış Borçlanmasıyla İlgili Yasal Çerçeve
- Belediyelere Finansman Alternatifi: Tahvil İhracı
- Belediyelere Finansman Alternatifi: Dış Kaynaklı Proje Kredisi