İzmir Bayraklı'ya "Yürüyen Kaldırımlar" 09 Temmuz 2013

Uğur Kentsel Dönüşüm olarak İzmir Büyükşehir Belediyesi ile yürüttüğümüz Bayraklı Kentsel Dönüşüm Projesi'nde yenilikçi çözümler sunuyoruz.

“Kent İçi Ulaşımda Bayraklı’da Bir İlk”

Bayraklı Kentsel Dönüşüm Projesi yaya ulaşımı ve dolaşımı farklı ve ülke genelinde ilk defa uygulanacak bir kentsel donatı ve ulaşım elemanı ile desteklenmiştir. Alanda dönüşüm projesine bir özgünlük katmanın yanı sıra kuzey (Ekrem Akurgal rekreasyon parkı)- güney (Ege Denizi) bağlantısını keyifli ve kolay hale getirecek yürüyen platform sistemi düşünülmüştür. Bu sistem kuzeyden güneye konut adaları ve ortak kullanım alanlarına ulaşım için kesintili bir şekilde tasarlanmış, hem yayaların hem de engelli, bebek arabası ve bisiklet kullanıcıları gibi özel ihtiyaç sahiplerinin deniz seviyesinden (yaya üst geçidinin sonundaki kent balkonundan) başlayarak yaklaşık 140m yükseğe ve ters yönde kolaylıkla ulaşımını sağlayacaktır. Mevcut eğim durumuna göre tasarlanan ulaşım sistemi, 30m’lik bulvar üzerinden güvenli bir şekilde yaya köprüsü aracılığıyla karşıya ulaşmakta, kamusal geniş yeşil alanlar üzerinde seyir terasları olacak şekilde duraklar vermektedir.

“Bayraklı Artık Daha Yakın”

Planlanan yürüyen platform sisteminin en önemli özelliklerinin başında kullanımının Bayraklı Kentsel Dönüşüm bölgesiyle sınırlı kalmayacak olması geliyor. Başlangıç ve bitiş noktalarında toplu taşıma ağına bağlanan sistem, Bayraklılar’ın İzmir’in geri kalanına olan erişimini kolaylaştırmayı hedefliyor. Bayraklı vapur iskelesi ve İzban İstasyonu yürüyen platform sisteminin toplu taşımaya bağlandığı en kritik iki ulaşım noktası. 

 “Tarihten Yürüyen Platform Örnekleri”

Tarihte ilk yürüyen platform örneği 1893 yılında Chicago’da kullanılmış. İki ayrı bölmesi olan yürüyen platformun bir bölmesi oturmak isteyen yolcular diğer bölmesi ise ayakta durmak isteyen yolcular için tasarlanmıştı. Yürüyen platformun ikinci örneği ise yine aynı dönemde, 1900 yılında Paris Uluslararası Fuar’ında uygulanmış. Yükseltilmiş üç ayrı platformdan oluşan sistemde birinci platform hareketsiz, ikinci platform orta hızda, üçüncü platform ise saatte 9,6 km hızla hareket etmekteydi.